Libertatea si Mihai Ghisa: 6 ponturi ca sa nu fiti inselat de taximetristi!

Printre zeci de mii de taximetre care circula prin toata tara cu autorizatie sunt multi taximetristi care încearca sa îsi însele clientii. Mihai Ghisa, reprezentantul “Pelican”, va ofera prin Libertatea, câteva ponturi pe care ar trebui sa le luati în seama ca sa nu fiti pacaliti:

1. Aveti grija de unde luati taxiul! Când sunteti grabiti, evitati sa luati taxiuri din punctele de tranzit din Capitala, cum sunt Gara de Nord, aeroporturile sau autogarile. Mai bine faceti o comanda telefonica. Noaptea, sunt de evitat taxiurile parcate în jurul cluburilor, pentru ca, în multe cazuri, taximetristii stau la marea ciupeala si profita de faptul ca unii sunt mai “distrati” dupa o noapte petrecuta în club.

2. Uitati-va de doua ori la tariful si autorizatia de pe portiera! Unii taximetristi afiseaza tariful pe portiere într-o sintaxa inversata, de tipul “lei 3,5”, în loc de “3,5 lei”, iar pluralul substantivului “leu” e scris pe portiera cu majuscule, în asa fel încât “I”-ul din coada sa aduca cu cifra “1”. Si cum virgula e minuscula, clientii neatenti pot crede ca e vorba de un tarif de 1,35 de lei pe kilometru, în locul celui real, de 3,5 lei. Pentru a fi siguri ca taximetristul e de buna credita, uitati- va la placuta autorizatiei, care trebuie sa aiba însemnele Primariei Generale.

3. Întrebati de la bun început daca vi se poate elibera bonul fiscal! Toate nemultumirile dumneavoastra, care se pot transforma în reclamatii, trebuie demonstrate în cele din urma cu bonul fiscal. Fara acesta nu se poate lua nici o masura împotriva taximetristului care v-a tras pe sfoara în timpul cursei, iar autoritatile nu-l pot ancheta. Daca refuza eliberarea bonului, sunati la Politie.

4. Atentie maxima la aparatul de taxat! Pentru a nu fi înselati, trebuie sa fiti atenti la afisajul aparatului de taxat, pentru a sesiza eventualele cresteri artificiale ale tarifului. Cea mai utilizata metoda prin care se fraudeaza aparatul e asa-numita “maimuta”, un dispozitiv prin care se mareste în mod artificial pretul curselor. Dispozitivul se cupleaza în mod artizanal la instalatia electrica a aparatului de taxat care, prin intermediul unui comutator, introduce impulsuri fictive în aparat.

5. Pentru comoditatea dv., fiti atent la înfatisarea taximetristului. Acesta trebuie sa fie îmbracat decent. Masina trebuie sa fie îngrijita. Daca va deranjeaza muzica, puteti sa-i atrageti atentia, iar acesta e obligat sa va satisfaca cererea.

6. Cum faceti reclamatie? Clientii care sesizeaza nereguli se pot adresa Politiei Rutiere, Corpului de Control al Primariei sau Agentiei Nationale pentru Protectia Consumatorului. Pentru a sesiza inspectorii Primariei Generale, trebuie sa sunati la 021.305.55.00, interior 1209, iar în cazul ANPC, pentru Bucuresti, e valabil numarul 021.9660. De asemenea, puteti suna la dispeceratul firmei de taxi pentru a sesiza problema.

Sursa Libertarea.